BeğenmedimYetersizİdare Ederİşime yaradıMükemmel (2 kişi oy kullandı. 5 üzerinden ortalama puan 5,00, oy kullanmak istemez misin?)
Loading...
Gündem Sosyal Medya Gündemi

Snapchat Hisse Değerleri %50 Geriledi!

Snapchat Hisse Değerleri

Snapchat son dönemlerin en özgün,en dikkat çeken,bir anda patlama yapan ve tamamen özel çalışmalarla oluşturulmuş 24 saatlik paylaşımlar yapabileceğiniz bir sosyal medya uygulaması.Ortaya çıktığında bir veya iki sene içerisinde ortama adapte olmaya çalışırken bile kullanımı oldukça artmaktaydı.Taa ki 3. sene başlangıcına kadar bu kadar rağbet görmüyordu.Üniversite,lise hatta ve hatta orta okullarda bile bir anda tüm öğrencilerin hikaye paylaşmaya başlamasıyla değerini kat kat arttırmaya hatta Facebook’ta ve İnstagram’da oluşan video izlenme istatistiklerin üstüne çıkması resmen değerine değer eklemesini sağladı.Buna rağmen kurulmasının 5 sene sonunda Snapchat hisse değerleri %50 Geriledi! diye bir yazıya kişisel blog ‘umda yer veriyorum.

Video izlenme istatistiklerinin önemliliğinin üzerinde bir değer taşıdığını az çok hepimiz biliyoruz.Mark Zuckerberg – belki tanımayanlar varsa Facebook’u oluşturan, İnstagram’ı ve Whatsapp’ı sonradan bünyesine katan kişi – Snapchat’ın bu atılımı sonrası snapchat’ı satın alabilmek, bünyesine katabilmek için girişimlerde bulundu.Lakin Snapchat ceo’su Evan Spiegel buna karşı çıkıp teklifleri reddetti.Hatta sosyal mecralara düşen ve birçok haber kaynağından gelen bilgilere göre 6 ay arayla yapılan 3 ayrı teklifi de kabul etmeyen Snapchat şu anki duruma göre yorumlarsak kendi kuyusunu kendisi kazdı diyebiliriz.Çünkü %50 dolaylarında bir değer kaybı yaşadı.19 dolar olan hisseleri 14 dolar düzeylerine kadar geriledi.

Snapchat bu değerlere nasıl geriledi?

Mark Zuckerberg ve ekibi ne kadar sinirlenmiş olsa gerek ki Snapchat hikaye özelliğini ilk başta 2016 yazında İnstagram’a İnstagram Stories olarak entegre etti.İlk başta snapchat kullanan kullanıcıların “özenti” tepkisini alan İnstagram bunu çok çok kısa bir sürede unutturarak snapchat gibi sıfırdan kitle edinme gereksinimi duymadan zaten kullanan milyonlarca kişiye hitap olarak hikayeler özelliğinin yoğun ilgi görmesini sağladı.

İpleri adeta eline alan Mark Zuckerberg ve ekibi snapchat’ı uçuruma doğru sürüklemeye başladı.İnstagram’dan sonra Whatsapp’a hikayeleri entegre edip, ardından Messenger’a sonrasında ise Facebook mobil platformuna uyguladı.

Hepsinin belli yaş kriterlerinde ve belli kitlesi oluşarak her anlamda kazanç elde etmeye başladı.İnstagram’da genç nesile hitap ederken,whatsapp’da orta düzey yaşta kesime ve facebookda biraz daha emekliliğe doğru yaşı ilerlemiş kesime hitap ediyor.

Snapchat durumu nasıl düzeltebilir?

Fark yaratacak yeni güncellemeler getirememesi sebebiyle Snapchat hisse değerleri %50 geriledi. Filtreleri değiştirmek ve sözde yeni arayüz bahanesiyle getirdiği aynı görünümün sadece ikonları değişmiş şeklini getirmesi dışında farklı bir değişim gösteremedi.Harita özelliğini de sadece kısmi bir kesime açık tutan Snapchat bakalım bu gerilemeye, gerileme dönemine son verebilecek mi? Uzmanlar bu sorun hakkında snapchat’ın kullanıcılarını heyecanlandıracak yenilikleri getirmesi ile sağlanabileceğini düşünüyor.Görünen bir diğer durum ise İnstagram’ın alıp başını gittiği ve snapchat kullanıcılarını birbir ağına kaptırdığı.Hala bu kullanıcıların da snapchat uygulamaları yüklü ve belki de aktif olarak kullanıyorlar ama instagram’ın imkanları,upload düzeyleri ve kitle toplanma düzeyleri çok daha iyi.

Çok öncelerde bahsettiğimiz Snapchat hisse değerleri seviyesinin çok üst düzeyde olduğu zamanlardaki Facebook-Snapchat rekabeti adlı yazımıza da göz atabilirsiniz 🙂

Bu yazımızda sizlere bir zamanlar patlama yaparak rekor video izlenme istatistiğine ve kitle edinme hızına sahip olan snapchat’ın neden gerilediğini,ne kadar gerilediğini anlattık.Yazı hakkında görüş,öneri ve dileklerinizi yorum alanından gönderebilirsiniz 🙂

Ahmet Onur

2012 senesinde başladığım ve hala aktif olarak yer aldığım web alanında; front-end, back-end kodlamaları, tasarım ve makale yazarlığı yapmaktayım. Web alanında çok yönlü bir eğilim sergiliyorum. Leadfure markası ile pazarlama, web hizmetleri ve onun adı altında kurduğumuz birçok proje üzerinde çalışmalarımız devam ediyor.

4 yorum mevcut.

yorum yapmak için buraya tıklayın.