Son zamanların popüler konularından biri haline gelen MVP, her popüler konu veya alan gibi çeşitli zıtlaşmaların ve yanılgıların odağında her ismini duyan kişi tarafından farklı algılanır hale gelmekte. Bugün sizlere bu konu altında Minimum Viable Product nedir, MVP scale’de ürünler nasıl üretilmeli sorularına cevap arayacağız ve Bir bakışta MVP incelemesi yapacağız.
MVP; yalın geliştirme konseptlerinden birisi olarak en fazla tartışma odağında olan, yanlış anlaşılmalara sahip; uygulanan şirket, market, proje ve ortama göre değişik çıktılar ve değerler sunan kavramlardan birisidir. Böyle bir karmaşanın içinde kalan kavram, her topluluk tarafından farklı tanımlamalara sokulup farklı algılar oluşturmaktadır.
Minimum viable product, her şeyden öte oluşturduğumuz minimum ve performanslı çözüm ile müşterilerimize değer sunarak gelir (sadece para değil! zaman, bilgi ve güçlü geri bildirim) elde edebildiğimiz üründür.
MVP, değer üretmelidir.
MVP tanımındaki minimum sözcüğü tahmin edilebileceği üzere birçok farklı noktaya çekilebilmektedir. Belki de bu tanımdaki en fazla yanılgının bulunduğu kelimedir. Buna istinaden MVP scale’de bir ürünün;
- aktif kullanılacak bir ürün olduğu,
- yarım yamalak üretilmiş veya aksayan (fudge) bir ürün olmadığı,
- hedefimize giden yolda projemizin ilk adımının olmadığı,
- prototip olmadığı,
- deneysel bir çalışma olmadığı,
unutulmamalı. Çünkü bu maddelere uymayan bir ürün asla marketteki rekabete karşı koyabilecek bir çözüm olamaz ve yaratacağı çözüm de sürdürülebilir olmaktan çok uzak olacaktır.
Ürün-pazar uyum aşamasıdır (Product-Market Fit Stage)
Tüm bunların yanında MVP’ın hedefi kesinlikle pazarın ihtiyaçlarını karşılamak ve bu ihtiyaçların tam anlamıyla karşılanabilmesinin yanı sıra bunu vadeden bir uyum aşaması olmalıdır. Yani yaratacağımız çözümün pazar kriterleriyle ölçüşüp ölçüşmediğini kontrol etme aşamasıdır. Burda örneklendirmek gerekirse;
Sizin bir mesajlaşma uygulamasına rakip olarak mesajların belli bir süre sonra yok olmasını sağlayarak mevcut kullanımda yaşanan bir mesajın sürekli tutulması sorununu çözmeyi hedeflediğinizi düşünelim. Bu durumda, sizin pazardaki rakiplerinizle başa çıkabilmeniz ve “asıl soruna odaklanarak” onu çözebilmeniz için bu özelliği üretmeniz gerekmektedir. Bu özelliğin pazardaki karşılığını kontrol etmek ve business modelde bunun bir değer olarak görülüp görülmeyeceğini uyum sürecinde tetkik etmek için “çalışan ve mesaj gönderilip, karşı taraf tarafından görüldükten sonra sohbetten silinmesini” sağlayan ürünü üretmemiz gerekiyor. Burda, önemli nokta ise tüm özelliklere sahip sohbet uygulaması geliştirmeye odaklanmak yerine asıl çözümümüze odaklanmamız gerekmesidir.
Çözüm: Sohbet sonrasında mesajların otomatik olarak geçmişten kaldırılması
MVP: Kullanıcılara birbirleri arasında minimum düzeyde iletişimde bulunmayı sağlayan ve edilen sohbet sonrası mesajları otomatik olarak geçmişten kaldıran sohbet uygulaması.
MVP olmasındaki engeller: Çalışmayan bir mesajlaşma sistemi, kaybolmayan mesajlar, karşı taraf tarafından görülmeden kaybolan mesajlar, kısacası çalışmayan ve hedefe odaklanmayan bir hatalar zinciri.
Ölçeği yükselten ve MVP’den çıkartabilecek durumlar: Video ve sesli görüşme sistemlerinin de entegrasyonu, toplu mesaj gönderimi, grup sohbeti vb.
Sonuç
Toparlamak gerekirse, MVP ölçeğinde bir ürün;
- pazarın ihtiyaçlarını karşılayacak ürünün ilk versiyonu olması,
- business modeli doğrulaması,
- israfa neden olmaması (pazara hitap etmeyen bir ürün için yüksek maliyet harcaması),
- büyük vizyonun ortaya konulabilmesi için ilk aşamada risklerin düşürülmesi,
- değer üretmesi,
- müşteriden değerli gelir elde edilmesini sağlaması (zaman, para, bilgi, feedback vb.)
şartlarına uymalıdır.
Bir bakışta MVP yazımızın sonuna geliyoruz. Okuduğunuz için teşekkür ederiz, yorumlarınız ve fikirlerinizi yorum olarak aşağıdan iletebilirsiniz. 👇🏻
Daha fazla business
Kaynakça:
Yorum yap