Google, gün geçtikçe arama motoru yapay zekasını ve web sitelerinin oluşumlarının değerlendirilmesini daha fazla arttırmakta, kullanıcılara daha iyi bir arama deneyimi sunabilmek adına manipüle ve yasak yollarla sıralama almak isteyen webmaster’lara cezaları vermektedir. Bu yazımızda da web sitenin spam olasılığı ölçme ve bunun değerlendirilmesini yapacağız.
Spam’a Girmenize Sebep olan Nedenler
Genelde bir şeyleri bilerek google algoritmalarını geçmek için yaptığınız durumlarda web sitenizin spam girmesine sebep olabilirsiniz. Bunlar web sitenizden aşırı derecede link çıkışı, SEO sıralamalarında yükselmek adına aşırı kelime basımı, özgün olmayan içerikler, özgün olmayan içeriklerdeki kaynak belirtmemek gibi genelde aşırıya kaçan adımlar sizin spama girmenize neden olabilmektedir.
Bir de sizin elinizde olmadan gerçekleşen web sitenizi spam’a sokabilecek tehlikeler de vardır. Bunlardan en barizleri; web sitenizinden aşırı hacklink çıkışı, spam’a girmiş web sitelerinden gelen dofollow linklerdir. Bunlar sizin elinizde olmadan, diğer webmasterlar ve bu işin black tarafıyla uğraşan insanlar tarafından yapılabilmektedir.
Hacklink nedir? Genellikle işin black tarafıyla uğraşan Black Hat SEO’cuların tercih ettiği haclink mantığı, herhangi bir web sitesinden genellikle footer’dan ve yazı içlerinden verilen izinsiz backlink verilmesidir. Çeşitli sızmalarla oluşan bu açık ile web sitelerine saldırılar gerçekleşebilmektedir.
Dofollow link nedir? Dofollow link herhangi bir web sitesinden başka bir web sitesine rel komutu vermeden veya rel=”dofollow” ile verilen linklerdir. Bu linkler arama motorlarına gideceğin web sitesini de tarayabilirsin, onu da öneriyorum demektir.
Spam’a Girme Olasılığı Nasıl Ölçülür?
Her web sitenin spam olasılığı elbette mevcuttur. Fakat bunu kontrol etmek veya artmasını engellemek sizin web siteniz ile ilgilenmenizle doğru orantılı. Web sitenize gerek özgünlüğü ve kaliteyi sergilediğinizde herhangi bir spam riskiyle karşılaşacağınızı zannetmiyoruz.
Spam olasılığını ölçmek için ise SEO sektöründe analiz araçlarıyla dikkat çeken ve Google algoritmalarını ilk yayımlayan adreslerden MOZ’un sistemi olan https://moz.com/researchtools/ose/ aracıyla web sitenizi tarattırdığınızda size ilgili spam skorunu iletmektedir.
Spam skoru çizelgesi 0 ile 17 arasında değişiklik göstermektedir. Spam skoru sayısı arttıkça web sitenin spam’a girme yüzdesi de o derecede artış gösteriyor. Bu spam skoru 0 olan bir web sitesinin bile spam’a girme yüzdesi %0.5 fakat bu spam’a girmeyeceğini göstermemektedir. 100 web sitesinden 5’i spam alabilir ve bu 5 web siteden herhangi biri sizin web sitenizde olabilir. Bu yüzden puanınız 0 olsa bile az da olsa spam işlemler yapma hakkım var gibi bir algıya kapılmamanızı tavsiye ediyoruz.
Spam skoru 12 üzerine çıktığında web sitenizin spam’a girme olasılığı da diğer skorlara göre oldukça artmaktadır. 14 skoruna sahip bir web sitesinin spam’a girme yüzdesi %99,0’dır. Bu da neredeyse spam’a maruz kalabilirsiniz anlamına gelebilmektedir. Bu durumlarda web sitenizi spam’a girmiş gibi kabul ederek ona göre önlemler almanızı tavsiye ediyoruz.
Yorum yap